serty86

Livet är fullt med utmaningar

önskning...

Kategori: Allmänt

Då va det midsommar imon, och som alltid hoppas vi inte på regn. Men det är ju så vi svenskar firar midsommar.
Regn,sill, nypotatis, och självklart jordgubbar.
 
Under en hel dag har man förklarat för sin fyraåring detta med midsommar.
Kanske inte alltid det lättaste. Bara blunda och ställ frågan.....
vad är midsommar!.
 
För att dra vidare på det gamla sa jag till min dotter...
7 blommor under kudden och en ÖNSKNING..
Man ser helt plötsligt hur detta rör runt i damens huvud... "jag har ingen önskning,!! Vad önskar du dig mamma?"
 
"Jag önskar mig inget, jag har ju dig, och pappa och Ronja."
 
Då svarar Irma mig.... Mamma ja önskar mig en kanin....
 
 
 
Men under mina 28 år på detta jordeliv vet ju jag själv att denna förbannade
önskning aldrig går i uppfyllelse.
Mina barn ska växa upp med tro och hopp.....
så frågan är nu..... vart fan hittar jag 7 Blommor och en kanin......
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: