serty86

Livet är fullt med utmaningar

I sina bästa år....

Kategori: Allmänt

När jag idag vaknar och går ner för trappan möts jag av vår 9 kvadratmeters spegel i hallen får jag fram fredagens händelse... Mycket rör sig i huvudet just nu...
vad ska jag egentligen tro???
 
 
 
Alla funderingar började i fredags då hela familjen skulle iväg och handla.
Jag bestämde mig då att passa på att spela på hästar.
Tomas som missa hela händelsen smet in i butiken medans jag ställde mig i kö på spelhallen för att just lämna in min miljon bong..
.
Kvinnan bakom disken ställer mig just den frågan...
-Har du legitimation med dig?
Jag gör som alltid.. lägger huvudet på sidan... blinka med mina ögon och svarar...
-oj... nej det har jag glömt.....
kvinnan svarar då snabbt tillbaka.
-Du vet man måste vara 20 för att spela på hästar.
Sedan vänder hon sig snabbt till nästa kund...
 
 
URSÄKTA!!!!!!!??????
 
Jag känner att mina ögon blir genast svarta.... fan vad förbannad jag blir...
Nej tänkte jag.. jag ska fan visa denna kvinnan som genast blev en kärring i mina ögon...
 
Ut på parkeringen... och självklart har vi parkerat bilen LÄNGST ner...
under mina raska steg till bilfan svär jag hela vägen...
Varför är jag ens arg????
va det för hon sa att jag va 20??? eller för att jag fick springa över hela parkeringen för att hämta mitt förbannade körkort????
gissa om jag va arg....
men jag viste inte direkt varför jag va så upprörd... hon sa ju 20  år...
Men jag ska allt visa denna kärringen.....
 
Öppnar bilen... tar mitt körkort och springer genast in igen.....
Ställer mig i kö på spelhallen igen och en helt ANNAN kvinna dyker då upp i kassan.
jag ger henne mina bongar.....
TROR ni hon frågar om leg????
jävlar vad det kokar i mitt huvud just då....
tydligen har jag nu åldras ett x antal år på bara några minuter...
Tänk på det alla kvinnor där ute.... va inte arg... för då åldras du.....
 
 
 
Helgen flyter på med arbete... och ingen miljon vann ja:(
 
Idag när jag gick ur sängen i endast trosor och linne och får då syn på mig själv i spegeln dyker denna kvinna upp i mitt huvud...
hur fan kunde hon se så fel???
i spegeln ser jag nu en 20åring som känner sig som 50...
en kvinna i sina bästa år.... Tur det va kontroll Måndag...
 
Vart tredje måndag har jag små tester för att se om min träning gjort resultat...
bort från spegeln och bort med 50åringen...
ställer mig på vågen..... WTF????? +4.6 kg????
va hände nu där...
 
hur fan kan jag ha gått upp nästan 5 kg totalt på 3 månader.... 
 
Den flygande vågen ligger nu i skogen och finns inte i mitt liv längre.....
tillbaka till spegeln.....
tittar på 50åringen...
Varför ser jag nu ut som en gurka.... 
Nu ska jag sluta vara arg... för då åldras man...
istället efterlyser ja nu en ny RÖV..... Nya bröst.......
ge mig tillbaka mitt 20åriga liv...
kanske skulle spela på hästar...
 
i den världen är ja ju trotts allt bara 20år....
 

KOMMENTARER:

  • Syster säger:
    2014-09-10 | 00:04:45

    😂

Kommentera inlägget här: